De Tatra is voor de meesten onder ons nog een blinde vlek op de kaart. Maar de bestemming heeft alvast heel wat troeven. Een prachtige natuur, bergen boven de 2000m, uitgestrekte valleien, skistations die zich kunnen meten met geliefde bestemmingen in de Alpen, Unesco werelderfgoed, een levendige folklore en heel wat culturele toppers. Hier vind je het hart Slovakije gevormd door de Hoge Tatra en de Liptov regio. De laatste jaren werd er stevig geïnvesteerd in de toeristische infrastructuur. De Tatra is nu helemaal klaar om straks meer toeristen uit België en Nederland te ontvangen. Voor die ontwikkeling op de Belgische en Nederlandse reismarkt ging de regio de samenwerking aan met KonsulTra.
Samen hebben we een traject uitgestippeld waarbij we op een aantal fronten zullen werken aan de promotie van de bestemming richting de consument, de pers en de reisprofessionals.
Gerichte online marketing
Een Nederlandstalige website is alvast gelanceerd en wordt gepusht aan de hand van Facebook Ads, Google Display Bannering en Google Search Ads. Hiermee werken in een eerste fase aan awareness en gaan we erna verder richting conversie en traffic via retargeting.
www.reizennaartatras.be en www.reizennaartatras.nl
Samenwerking met tour operators
Voor de ontwikkeling op de Belgische en Nederlandse reismarkt kiezen we verder ook voor een nauwe samenwerking met lokale tour operators. Samen kijken we naar productontwikkeling en mogelijkheden van co-marketing om de bestemming op de kaart te zetten.
De media ontdekt de bestemming
De eerste persreizen zijn alvast achter de rug. Aan de hand van zorgvuldig geselecteerde persrelaties en bloggers krijgen we aandacht voor de bestemming in verschillende offline en online mediakanalen. Hiermee stimuleren we de algemene bekendheid van de Tatras.
Wil je als bestemming of toerismebedrijf ook werken aan je promotie op de reismarkt? Contacteer ons.