Culinair Nederland, een nieuw reissegment voor de toekomst

Gastronomische vakanties en Nederland? Reken maar van wel. De tijd dat wat neerbuigend gesproken werd over culinair Nederland is al een tijdje voorbij. Met 110 sterrenrestaurants heb je er heel wat keukentalent. Ook Gault & Millau heeft ondertussen een uitgebreide gids met heel wat Haute-Cuisine in les Pays-Bas. Hoog tijd om dit in de verf te zetten onder de Belgische vakantiegangers. Het doel? Een nieuw reissegment creëren met focus op herhaalbezoek. 

Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen zal hiervoor nauw samenwerken met KonsulTra tijdens een campagne die tot begin 2021 zal lopen. Van onderzoek, over productontwikkeling tot het versterken van het imago en een uitgebreide communicatiecampagne. De komende 12 maanden wordt dit een speerpunt in de promotie van onze noorderburen in Vlaanderen. 

De elementen van deze campagne liggen alvast klaar om uitgerold te worden:

  • Onderzoek en dataverrijking
  • Productontwikkeling op niveau van het lokaal aanbod en op niveau van de Belgische reismarkt
  • Kennisdeling over de Belgische kwaliteitsreiziger met de Nederlandse vakantiemakers
  • Ontwikkelen van landingspagina’s, contentcreatie en een sociale mediastrategie
  • Traditionele PR met persreizen en persberichten maar ook een ruime samenwerking met bloggers
  • B2B en B2C nieuwsbrieven
  • Videoverhalen en een ruime online marketing campagne, van prospectie tot retargeting 

Centraal in dit alles is de samenwerking met Gault & Millau die in november 2020 de nieuwe Belgische gids zal voorstellen met Nederland als gastregio, inclusief alle troeven op culinair en toeristisch vlak. 

Het komende jaar zullen Belgische vakantiegangers stap voor stap ontwaken in een land van smaken. 

event
12/01/2020
Kris Van den Broeck
 

 

Meer updates

 

29-04-2020

Hoe nu blijven communiceren in de reissector?

Momenteel mag er niet gereisd worden en gaat de reissector door een heel onzekere periode. Toch mag je nu zeker niet stoppen met communiceren. Consumenten staan immers meer open voor advertenties, ze blijven dromen over reizen en zijn bovendien makkelijker...

29-04-2020

Waarom je nu niet mag stoppen met communiceren

Als reismerk of vakantiebestemming is het een onzekere periode. Het perspectief op herstel of de timing ervan ontbreekt vaak. Toch is het belangrijk dat je net nu niet stopt met communiceren. Reizigers blijven zoeken naar inspiratie, dromen voor de toekomst...

28-04-2020

Trends en kansen voor een toerisme 2.0

De laatste weken monitort KonsulTra nauwgezet de Belgische reismarkt voor zijn klanten. In het begin van het jaar hadden we het nog over de groei van de sector. De afgelopen jaren zagen we de reislust bij de Belg steeds groter...

26-01-2020

Kanaal-Z en KonsulTra lanceren Z-Zakenreizen en Z-Meetings

De afgelopen jaren evolueerde Kanaal-Z / Canal-Z van een financieel economische naar een brede business zender. Daarbij werd er ingespeeld op community nieuws en ontstonden er Z-Ambassadors. Diverse reeksen als Z-Ondernemen, Z-Energie, Z-Innovatie en Z-HR werden gelanceerd.  Dankzij de verbreding via...

12-01-2020

De Belgische reismarkt groeit

Verschillende studies bevestigen het. De Belgische reismarkt groeide de laatste 2 jaren. En als je de intenties bekijkt, dan ziet het er voor 2020 ook goed uit. Steeds meer Belgen gaan op vakantie. Die vakanties worden wel algemeen korter en...

 

Ontvang de nieuwsbrief van KonsulTra

Ben je graag als allereerste op de hoogte van de laatste toerismetrends? En wil je nooit meer een van onze activiteiten missen? Schrijf je in op de gratis nieuwsbrief.

Over KonsulTra

Breng reizigers uit de Benelux naar je toe

Konsultra op Facebook  Konsultra op Instagram

Contacteer ons.

KonsulTra BVBA
Pastorijweg 78
B-1790 Hekelgem
BE 0553.806.256
Tel: +32 468 17 28 46
info@konsultra.be

Geplande events

    Er zijn momenteel geen geplande events.

 

© 2020 Konsultra. GebruiksvoorwaardesPrivacy PolicyCookie Policy.
Website by Shtick.

Top