Culinair Nederland, een nieuw reissegment voor de toekomst

Gastronomische vakanties en Nederland? Reken maar van wel. De tijd dat wat neerbuigend gesproken werd over culinair Nederland is al een tijdje voorbij. Met 110 sterrenrestaurants heb je er heel wat keukentalent. Ook Gault & Millau heeft ondertussen een uitgebreide gids met heel wat Haute-Cuisine in les Pays-Bas. Hoog tijd om dit in de verf te zetten onder de Belgische vakantiegangers. Het doel? Een nieuw reissegment creëren met focus op herhaalbezoek. 

Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen zal hiervoor nauw samenwerken met KonsulTra tijdens een campagne die tot begin 2021 zal lopen. Van onderzoek, over productontwikkeling tot het versterken van het imago en een uitgebreide communicatiecampagne. De komende 12 maanden wordt dit een speerpunt in de promotie van onze noorderburen in Vlaanderen. 

De elementen van deze campagne liggen alvast klaar om uitgerold te worden:

  • Onderzoek en dataverrijking
  • Productontwikkeling op niveau van het lokaal aanbod en op niveau van de Belgische reismarkt
  • Kennisdeling over de Belgische kwaliteitsreiziger met de Nederlandse vakantiemakers
  • Ontwikkelen van landingspagina’s, contentcreatie en een sociale mediastrategie
  • Traditionele PR met persreizen en persberichten maar ook een ruime samenwerking met bloggers
  • B2B en B2C nieuwsbrieven
  • Videoverhalen en een ruime online marketing campagne, van prospectie tot retargeting 

Centraal in dit alles is de samenwerking met Gault & Millau die in november 2020 de nieuwe Belgische gids zal voorstellen met Nederland als gastregio, inclusief alle troeven op culinair en toeristisch vlak. 

Het komende jaar zullen Belgische vakantiegangers stap voor stap ontwaken in een land van smaken. 

event
12/01/2020
Kris Van den Broeck
 

 

Meer updates

 

25-11-2020

Lancering Gault & Millau 2021 met Nederland als Gastland

We konden dit jaar onze smaakpapillen net wat minder verwennen maar het online alternatief ter lancering van de nieuwe Gault & Millau kon ons zeker bekoren. Het was een ideaal moment om de aftrap te geven van onze Culinair Nederland...

16-11-2020

Hongarije ondersteunen met hun marktontwikkeling

De komende weken en maanden zal KonsulTra de Dienst voor Toerisme van Hongarije ondersteunen met hun marktontwikkeling. Afgelopen zomer bleek België plots aan de top te staan als inkomende markt. Hét signaal voor de Hongaarse Dienst voor Toerisme om van...

15-11-2020

Een nieuwe identiteit en verhaallijnen voor het Scheldeland

Het Scheldeland is een regio in volle ontwikkeling. Er wordt volop geïnvesteerd in toerisme, recreatie en natuurontwikkeling. Het Scheldeland heeft dus zonder twijfel heel wat toeristisch en recreatief potentieel. Een ambitieus plan werd uitgewerkt voor de promotie van de regio....

06-11-2020

Vakantiepromotie in Eigen Land – Hoe Kansen Benutten?

2020 is een jaar geworden dat we niet snel zullen vergeten. De reissector kreeg rake klappen. Toch ontstonden er ook kansen. Vakanties in eigen land werden herontdekt, net als de pracht van de eigen regio tijdens fiets- of wandeltochten.  Tijdens...

17-06-2020

KonsulTra officiële vertegenwoordiger van Tenerife

Eigenlijk is het al sinds februari maar plots werden we heel snel en heel hard tot de orde van de dag geroepen. Heel de tijd hebben we nog niet de kans gehad om het officieel te maken. Maar bij deze....

 

Ontvang de nieuwsbrief van KonsulTra

Ben je graag als allereerste op de hoogte van de laatste toerismetrends? En wil je nooit meer een van onze activiteiten missen? Schrijf je in op de gratis nieuwsbrief.

Over KonsulTra

Breng reizigers uit de Benelux naar je toe

Konsultra op Facebook  Konsultra op Instagram

Contacteer ons.

KonsulTra BVBA
Pastorijweg 78
B-1790 Hekelgem
BE 0553.806.256
Tel: +32 468 17 28 46
info@konsultra.be

Geplande events

    Er zijn momenteel geen geplande events.

 

© 2021 Konsultra. GebruiksvoorwaardesPrivacy PolicyCookie Policy.
Website by Shtick.

Top