Waarom je nu niet mag stoppen met communiceren

Als reismerk of vakantiebestemming is het een onzekere periode. Het perspectief op herstel of de timing ervan ontbreekt vaak. Toch is het belangrijk dat je net nu niet stopt met communiceren. Reizigers blijven zoeken naar inspiratie, dromen voor de toekomst en algemeen staan consumenten nu zelfs meer open voor advertenties. Blijf je communiceren, dan bouw je een band op met je klanten of bezoekers en heb je een voorsprong opgebouwd voor later.

In een laatste consumentenonderzoek van het studiebureau GFK zie je dat mensen wel angst hebben voor de economische impact door de corona crisis maar dat ze vaak hun eigen financiële situatie minder somber inzien. Ze blijven spenderen. 30% van hen spendeert nu zelfs meer dan voordien. Van diegenen die nu minder spenderen staat sparen voor een volgende reis zelfs op de eerste plaats qua concrete toekomstige aankopen (11%).

Algemeen zijn consumenten nu ook makkelijker te bereiken. Ze spenderen tot 60% meer tijd op het internet of voor de televisie. En wanneer ze dat doen, dan zijn ze ook nog meer ontvankelijk voor commerciële boodschappen. 23% kijkt nu vaker naar advertenties, zolang de boodschap maar aangepast is. Duw minder richting conversie in je reismarketing, maar toon begrip voor de situatie waarin reizigers zich bevinden en bouw een band en een bereik op die je erna kan verzilveren.

Vergeet daarbij ook zeker de reisprofessionals niet. Zij speelden een cruciale rol bij het repatriëren van klanten en toonden als reisagent of tour operator hun toegevoegde waarde. Het wordt nog een moeilijke periode voor hen. Maar op termijn hebben zij extra kansen om reizigers opnieuw aan hen te binden. 

Communiceer als reismerk of bestemming met die reisprofessionals. Organiseer webinars of zet online trainingen op waarmee ze in deze periode zichzelf kunnen verdiepen in jouw product en straks extra verkoop genereren. Help hen ook met inspiratie, video’s, foto’s, recepten of andere zaken die zij kunnen gebruiken om hun klanten verder te laten dromen over vakanties.

Dat laatste is algemeen genomen heel belangrijk. Blijf het vakantiegevoel uitstralen. 

Maar hoe moet je dan aan de slag? Hoe kan je nu verder communiceren en de reiziger op een efficiënte manier bereiken? Nu wil je immers niet de grote marketingbudgetten uitgeven. Wij lijsten hier een aantal goede voorbeelden en cases voor je op

event
29/04/2020
Kris Van den Broeck
 

 

Meer updates

 

25-11-2020

Lancering Gault & Millau 2021 met Nederland als Gastland

We konden dit jaar onze smaakpapillen net wat minder verwennen maar het online alternatief ter lancering van de nieuwe Gault & Millau kon ons zeker bekoren. Het was een ideaal moment om de aftrap te geven van onze Culinair Nederland...

16-11-2020

Hongarije ondersteunen met hun marktontwikkeling

De komende weken en maanden zal KonsulTra de Dienst voor Toerisme van Hongarije ondersteunen met hun marktontwikkeling. Afgelopen zomer bleek België plots aan de top te staan als inkomende markt. Hét signaal voor de Hongaarse Dienst voor Toerisme om van...

15-11-2020

Een nieuwe identiteit en verhaallijnen voor het Scheldeland

Het Scheldeland is een regio in volle ontwikkeling. Er wordt volop geïnvesteerd in toerisme, recreatie en natuurontwikkeling. Het Scheldeland heeft dus zonder twijfel heel wat toeristisch en recreatief potentieel. Een ambitieus plan werd uitgewerkt voor de promotie van de regio....

06-11-2020

Vakantiepromotie in Eigen Land – Hoe Kansen Benutten?

2020 is een jaar geworden dat we niet snel zullen vergeten. De reissector kreeg rake klappen. Toch ontstonden er ook kansen. Vakanties in eigen land werden herontdekt, net als de pracht van de eigen regio tijdens fiets- of wandeltochten.  Tijdens...

17-06-2020

KonsulTra officiële vertegenwoordiger van Tenerife

Eigenlijk is het al sinds februari maar plots werden we heel snel en heel hard tot de orde van de dag geroepen. Heel de tijd hebben we nog niet de kans gehad om het officieel te maken. Maar bij deze....

 

Ontvang de nieuwsbrief van KonsulTra

Ben je graag als allereerste op de hoogte van de laatste toerismetrends? En wil je nooit meer een van onze activiteiten missen? Schrijf je in op de gratis nieuwsbrief.

Over KonsulTra

Breng reizigers uit de Benelux naar je toe

Konsultra op Facebook  Konsultra op Instagram

Contacteer ons.

KonsulTra BVBA
Pastorijweg 78
B-1790 Hekelgem
BE 0553.806.256
Tel: +32 468 17 28 46
info@konsultra.be

Geplande events

    Er zijn momenteel geen geplande events.

 

© 2021 Konsultra. GebruiksvoorwaardesPrivacy PolicyCookie Policy.
Website by Shtick.

Top