Waarom je nu niet mag stoppen met communiceren

Als reismerk of vakantiebestemming is het een onzekere periode. Het perspectief op herstel of de timing ervan ontbreekt vaak. Toch is het belangrijk dat je net nu niet stopt met communiceren. Reizigers blijven zoeken naar inspiratie, dromen voor de toekomst en algemeen staan consumenten nu zelfs meer open voor advertenties. Blijf je communiceren, dan bouw je een band op met je klanten of bezoekers en heb je een voorsprong opgebouwd voor later.

In een laatste consumentenonderzoek van het studiebureau GFK zie je dat mensen wel angst hebben voor de economische impact door de corona crisis maar dat ze vaak hun eigen financiële situatie minder somber inzien. Ze blijven spenderen. 30% van hen spendeert nu zelfs meer dan voordien. Van diegenen die nu minder spenderen staat sparen voor een volgende reis zelfs op de eerste plaats qua concrete toekomstige aankopen (11%).

Algemeen zijn consumenten nu ook makkelijker te bereiken. Ze spenderen tot 60% meer tijd op het internet of voor de televisie. En wanneer ze dat doen, dan zijn ze ook nog meer ontvankelijk voor commerciële boodschappen. 23% kijkt nu vaker naar advertenties, zolang de boodschap maar aangepast is. Duw minder richting conversie in je reismarketing, maar toon begrip voor de situatie waarin reizigers zich bevinden en bouw een band en een bereik op die je erna kan verzilveren.

Vergeet daarbij ook zeker de reisprofessionals niet. Zij speelden een cruciale rol bij het repatriëren van klanten en toonden als reisagent of tour operator hun toegevoegde waarde. Het wordt nog een moeilijke periode voor hen. Maar op termijn hebben zij extra kansen om reizigers opnieuw aan hen te binden. 

Communiceer als reismerk of bestemming met die reisprofessionals. Organiseer webinars of zet online trainingen op waarmee ze in deze periode zichzelf kunnen verdiepen in jouw product en straks extra verkoop genereren. Help hen ook met inspiratie, video’s, foto’s, recepten of andere zaken die zij kunnen gebruiken om hun klanten verder te laten dromen over vakanties.

Dat laatste is algemeen genomen heel belangrijk. Blijf het vakantiegevoel uitstralen. 

Maar hoe moet je dan aan de slag? Hoe kan je nu verder communiceren en de reiziger op een efficiënte manier bereiken? Nu wil je immers niet de grote marketingbudgetten uitgeven. Wij lijsten hier een aantal goede voorbeelden en cases voor je op

event
29/04/2020
Kris Van den Broeck
 

 

Meer updates

 

17-06-2020

KonsulTra officiële vertegenwoordiger van Tenerife

Eigenlijk is het al sinds februari maar plots werden we heel snel en heel hard tot de orde van de dag geroepen. Heel de tijd hebben we nog niet de kans gehad om het officieel te maken. Maar bij deze....

14-06-2020

Ga deze zomer op Route du Bonheur

De afgelopen maanden hebben heel wat Belgen hun eigen regio herontdekt. We trokken al wandelend of fietsend doorheen de eigen streek en ontdekten onderweg lokale producten en leuke plekjes.  Deze zomer liggen er nieuwe kansen om Belgen op reis te laten...

14-06-2020

De Belg blijft reizen

Het merendeel van de Belgen plant na de corona crisis gewoon opnieuw met vakantie te gaan. Wij hebben met z’n allen dus nog steeds zin om te reizen. Voor 2020 zijn we wel wat meer afwachtend geworden en zullen we...

29-04-2020

Hoe nu blijven communiceren in de reissector?

Momenteel mag er niet gereisd worden en gaat de reissector door een heel onzekere periode. Toch mag je nu zeker niet stoppen met communiceren. Consumenten staan immers meer open voor advertenties, ze blijven dromen over reizen en zijn bovendien makkelijker...

28-04-2020

Trends en kansen voor een toerisme 2.0

De laatste weken monitort KonsulTra nauwgezet de Belgische reismarkt voor zijn klanten. In het begin van het jaar hadden we het nog over de groei van de sector. De afgelopen jaren zagen we de reislust bij de Belg steeds groter...

 

Ontvang de nieuwsbrief van KonsulTra

Ben je graag als allereerste op de hoogte van de laatste toerismetrends? En wil je nooit meer een van onze activiteiten missen? Schrijf je in op de gratis nieuwsbrief.

Over KonsulTra

Breng reizigers uit de Benelux naar je toe

Konsultra op Facebook  Konsultra op Instagram

Contacteer ons.

KonsulTra BVBA
Pastorijweg 78
B-1790 Hekelgem
BE 0553.806.256
Tel: +32 468 17 28 46
info@konsultra.be

 

© 2020 Konsultra. GebruiksvoorwaardesPrivacy PolicyCookie Policy.
Website by Shtick.

Top