Waarom je nu niet mag stoppen met communiceren

Als reismerk of vakantiebestemming is het een onzekere periode. Het perspectief op herstel of de timing ervan ontbreekt vaak. Toch is het belangrijk dat je net nu niet stopt met communiceren. Reizigers blijven zoeken naar inspiratie, dromen voor de toekomst en algemeen staan consumenten nu zelfs meer open voor advertenties. Blijf je communiceren, dan bouw je een band op met je klanten of bezoekers en heb je een voorsprong opgebouwd voor later.

In een laatste consumentenonderzoek van het studiebureau GFK zie je dat mensen wel angst hebben voor de economische impact door de corona crisis maar dat ze vaak hun eigen financiële situatie minder somber inzien. Ze blijven spenderen. 30% van hen spendeert nu zelfs meer dan voordien. Van diegenen die nu minder spenderen staat sparen voor een volgende reis zelfs op de eerste plaats qua concrete toekomstige aankopen (11%).

Algemeen zijn consumenten nu ook makkelijker te bereiken. Ze spenderen tot 60% meer tijd op het internet of voor de televisie. En wanneer ze dat doen, dan zijn ze ook nog meer ontvankelijk voor commerciële boodschappen. 23% kijkt nu vaker naar advertenties, zolang de boodschap maar aangepast is. Duw minder richting conversie in je reismarketing, maar toon begrip voor de situatie waarin reizigers zich bevinden en bouw een band en een bereik op die je erna kan verzilveren.

Vergeet daarbij ook zeker de reisprofessionals niet. Zij speelden een cruciale rol bij het repatriëren van klanten en toonden als reisagent of tour operator hun toegevoegde waarde. Het wordt nog een moeilijke periode voor hen. Maar op termijn hebben zij extra kansen om reizigers opnieuw aan hen te binden. 

Communiceer als reismerk of bestemming met die reisprofessionals. Organiseer webinars of zet online trainingen op waarmee ze in deze periode zichzelf kunnen verdiepen in jouw product en straks extra verkoop genereren. Help hen ook met inspiratie, video’s, foto’s, recepten of andere zaken die zij kunnen gebruiken om hun klanten verder te laten dromen over vakanties.

Dat laatste is algemeen genomen heel belangrijk. Blijf het vakantiegevoel uitstralen. 

Maar hoe moet je dan aan de slag? Hoe kan je nu verder communiceren en de reiziger op een efficiënte manier bereiken? Nu wil je immers niet de grote marketingbudgetten uitgeven. Wij lijsten hier een aantal goede voorbeelden en cases voor je op

event
29/04/2020
Kris Van den Broeck
 

 

Meer updates

 

28-06-2021

De reismarkt komt terug op gang

De afgelopen weken zag je steeds meer positieve signalen de wereld in gaan. Reisprofessionals zagen de aanvragen en reservaties op gang komen. Promotiecampagnes werden in gang gezet. En de Belgen toonden in een laatste reisintentieonderzoek van ABTO-GFK dat ze effectief...

28-06-2021

Terugblikken op de Costa Brava Week

Het afgelopen jaar hebben we (noodgedwongen) heel wat online events en webinars gehad. Deze bleken al snel wel een perfecte manier om de contacten met de sector warm te houden, bij te leren en online te gaan netwerken. Hoe dit...

28-03-2021

Welkom in het Hart van de Catalaanse Pyreneeën

Een tijdje terug deden we reeds alle voorbereidingen. We zouden de Catalaanse Pyreneeën en de regio van Lleida in de markt zetten. De bestemming heeft heel wat potentieel. Je kan er voluit kiezen voor een actieve vakantie. Maar er is...

27-03-2021

Tenerife No Limits en Tenerife Select Videomarketing

Dat Tenerife zoveel meer is dan alleen zon, zee en strand, dat moet stilaan duidelijk worden. De bestemming zet steeds meer in op heel wat unieke ervaringen. Ook voor hen die tijdens hun vakantie volop op ontdekking willen trekken heb...

21-03-2021

Belgen willen in 2021 op vakantie

Uit onderzoek van ABTO en het studiebureau GFK blijkt duidelijk dat de Belgische vakantieganger van plan is om terug op reis te gaan. 3 op 4 wil dit jaar op vakantie waarvan ruim de helft deze zomer al. Er ligt...

 

Ontvang de nieuwsbrief van KonsulTra

Ben je graag als allereerste op de hoogte van de laatste toerismetrends? En wil je nooit meer een van onze activiteiten missen? Schrijf je in op de gratis nieuwsbrief.

Over KonsulTra

Breng reizigers uit de Benelux naar je toe

Konsultra op Facebook  Konsultra op Instagram

Contacteer ons.

KonsulTra BVBA
Pastorijweg 78
B-1790 Hekelgem
BE 0553.806.256
Tel: +32 468 17 28 46
info@konsultra.be

Geplande events

    Er zijn momenteel geen geplande events.

 

© 2021 Konsultra. GebruiksvoorwaardesPrivacy PolicyCookie Policy.
Website by Shtick.

Top