Vakantiepromotie in Eigen Land – Hoe Kansen Benutten?

2020 is een jaar geworden dat we niet snel zullen vergeten. De reissector kreeg rake klappen. Toch ontstonden er ook kansen. Vakanties in eigen land werden herontdekt, net als de pracht van de eigen regio tijdens fiets- of wandeltochten. 

Tijdens de zomermaanden gingen bovendien toch nog meer dan 3 miljoen Belgen op vakantie. Een groot deel ervan koos voor het eigen land. Ook in 2021 liggen er kansen voor de staycation waarbij toeristen op zoek gaan naar nieuwe ervaringen en verborgen parels. 

Maar hoe maak je jouw locatie, logies, regio, activiteit,… het meest passend voor de toerist in eigen land? Welke type activiteiten moet je aanbieden of op welke ervaringen kan je inzetten? En hoe pak je dan de promotie vast? 

Konsultra en CityD-WES, twee organisaties met jarenlange ervaring binnen de toeristische sector, slaan hiervoor de handen in elkaar.

Samen bieden we inzicht in de voor jou relevante data, weten we welke de booming trends zijn en reiken we specifiek voor jouw locatie praktische handvaten aan om de omslag te maken en kansen te grijpen. 

Onze oplossingen
3 niveaus

Niveau 1: Praktisch toepassen van bestaande studies

Hier kijken we naar bestaande studies, markttendsen en eigen inzichten. KonsulTra en CityD-WES hebben heel wat naslagwerk en eigen studies waarop we kunnen terugvallen. We brengen onderzoeken en inzichten van de afgelopen maanden in kaart en vertalen die richting de noden en de schaal van locatie, logies, regio of activiteit. Die vertaling doen we meteen hands-on, met praktische handvaten en to-the-point aanbevelingen. 

Budget 1.500 Euro

Niveau 2: Gericht aanvullend onderzoek

Bij deze optie gaan we de beschikbare kennis aanvullen met enkele gerichte vragen en doelstellingen. Deze nemen we mee in onze bestaande tools en oplossingen als de Consumeter waarbij we peilen naar consumentengedrag. Ook een bevraging bij relevante doelgroepen, stakeholders en experten behoort tot de mogelijkheden. Telkens met de bedoeling om budgetvriendelijk meer op maat jouw locatie, logies, regio of activiteit te kunnen ondersteunen. 

Budget: 1.500 Euro + Aanvulling Volgens Wensen

Niveau 3: Een analyse volledig op maat

Samen kijken we naar de doelstellingen en bepalen we een plan van aanpak. Dat plan van aanpak wordt volledig op maat samengesteld. Het eindresultaat is een analyse met aanbevelingen en concrete tips voor jouw locatie, logies, regio of activiteit. Van positionering, over productontwikkeling tot actiegericht communiceren. Wij zorgen ervoor dat de informatie bruikbaar is en meteen praktisch toepasbaar. 

Budget: Voorstel op Maat

Interesse?

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden en ontvang je graag meer informatie? Stuur ons een mail naar info@konsultra.be. Wij plannen met plezier een call in zodat we samen de juiste optie bekijken. 

Wie is CityD-WES?

De CityD-WES Group beschikt over twee filialen (Brugge en Houthalen-Helchteren) en over een team van experts in diverse vakgebieden. Met twee ijzersterke merknamen, CityD en DataD, begeleiden we onder andere de toeristische sector bij hun projecten.

DataD, dynamic research and strategy zet in op (markt)onderzoek en strategieontwikkeling voor bedrijven en maatschappelijke organisaties in hun zoektocht naar herpositionering, marktkansen, haalbaarheid/potentieel of optimalisatie.CityD, dynamic city improvement staat voor strategisch onderzoek naar de wenselijkheid en haalbaarheid van stedelijke voorzieningen zoals detailhandel, toerisme, vrije tijd en wonen.


Meer info: https://cityd-wes.be

event
06/11/2020
Kris Van den Broeck
 

 

Meer updates

 

28-06-2021

De reismarkt komt terug op gang

De afgelopen weken zag je steeds meer positieve signalen de wereld in gaan. Reisprofessionals zagen de aanvragen en reservaties op gang komen. Promotiecampagnes werden in gang gezet. En de Belgen toonden in een laatste reisintentieonderzoek van ABTO-GFK dat ze effectief...

28-06-2021

Terugblikken op de Costa Brava Week

Het afgelopen jaar hebben we (noodgedwongen) heel wat online events en webinars gehad. Deze bleken al snel wel een perfecte manier om de contacten met de sector warm te houden, bij te leren en online te gaan netwerken. Hoe dit...

28-03-2021

Welkom in het Hart van de Catalaanse Pyreneeën

Een tijdje terug deden we reeds alle voorbereidingen. We zouden de Catalaanse Pyreneeën en de regio van Lleida in de markt zetten. De bestemming heeft heel wat potentieel. Je kan er voluit kiezen voor een actieve vakantie. Maar er is...

27-03-2021

Tenerife No Limits en Tenerife Select Videomarketing

Dat Tenerife zoveel meer is dan alleen zon, zee en strand, dat moet stilaan duidelijk worden. De bestemming zet steeds meer in op heel wat unieke ervaringen. Ook voor hen die tijdens hun vakantie volop op ontdekking willen trekken heb...

21-03-2021

Belgen willen in 2021 op vakantie

Uit onderzoek van ABTO en het studiebureau GFK blijkt duidelijk dat de Belgische vakantieganger van plan is om terug op reis te gaan. 3 op 4 wil dit jaar op vakantie waarvan ruim de helft deze zomer al. Er ligt...

 

Ontvang de nieuwsbrief van KonsulTra

Ben je graag als allereerste op de hoogte van de laatste toerismetrends? En wil je nooit meer een van onze activiteiten missen? Schrijf je in op de gratis nieuwsbrief.

Over KonsulTra

Breng reizigers uit de Benelux naar je toe

Konsultra op Facebook  Konsultra op Instagram

Contacteer ons.

KonsulTra BVBA
Pastorijweg 78
B-1790 Hekelgem
BE 0553.806.256
Tel: +32 468 17 28 46
info@konsultra.be

Geplande events

    Er zijn momenteel geen geplande events.

 

© 2021 Konsultra. GebruiksvoorwaardesPrivacy PolicyCookie Policy.
Website by Shtick.

Top