Vakantiepromotie in Eigen Land – Hoe Kansen Benutten?

2020 is een jaar geworden dat we niet snel zullen vergeten. De reissector kreeg rake klappen. Toch ontstonden er ook kansen. Vakanties in eigen land werden herontdekt, net als de pracht van de eigen regio tijdens fiets- of wandeltochten. 

Tijdens de zomermaanden gingen bovendien toch nog meer dan 3 miljoen Belgen op vakantie. Een groot deel ervan koos voor het eigen land. Ook in 2021 liggen er kansen voor de staycation waarbij toeristen op zoek gaan naar nieuwe ervaringen en verborgen parels. 

Maar hoe maak je jouw locatie, logies, regio, activiteit,… het meest passend voor de toerist in eigen land? Welke type activiteiten moet je aanbieden of op welke ervaringen kan je inzetten? En hoe pak je dan de promotie vast? 

Konsultra en CityD-WES, twee organisaties met jarenlange ervaring binnen de toeristische sector, slaan hiervoor de handen in elkaar.

Samen bieden we inzicht in de voor jou relevante data, weten we welke de booming trends zijn en reiken we specifiek voor jouw locatie praktische handvaten aan om de omslag te maken en kansen te grijpen. 

Onze oplossingen
3 niveaus

Niveau 1: Praktisch toepassen van bestaande studies

Hier kijken we naar bestaande studies, markttendsen en eigen inzichten. KonsulTra en CityD-WES hebben heel wat naslagwerk en eigen studies waarop we kunnen terugvallen. We brengen onderzoeken en inzichten van de afgelopen maanden in kaart en vertalen die richting de noden en de schaal van locatie, logies, regio of activiteit. Die vertaling doen we meteen hands-on, met praktische handvaten en to-the-point aanbevelingen. 

Budget 1.500 Euro

Niveau 2: Gericht aanvullend onderzoek

Bij deze optie gaan we de beschikbare kennis aanvullen met enkele gerichte vragen en doelstellingen. Deze nemen we mee in onze bestaande tools en oplossingen als de Consumeter waarbij we peilen naar consumentengedrag. Ook een bevraging bij relevante doelgroepen, stakeholders en experten behoort tot de mogelijkheden. Telkens met de bedoeling om budgetvriendelijk meer op maat jouw locatie, logies, regio of activiteit te kunnen ondersteunen. 

Budget: 1.500 Euro + Aanvulling Volgens Wensen

Niveau 3: Een analyse volledig op maat

Samen kijken we naar de doelstellingen en bepalen we een plan van aanpak. Dat plan van aanpak wordt volledig op maat samengesteld. Het eindresultaat is een analyse met aanbevelingen en concrete tips voor jouw locatie, logies, regio of activiteit. Van positionering, over productontwikkeling tot actiegericht communiceren. Wij zorgen ervoor dat de informatie bruikbaar is en meteen praktisch toepasbaar. 

Budget: Voorstel op Maat

Interesse?

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden en ontvang je graag meer informatie? Stuur ons een mail naar info@konsultra.be. Wij plannen met plezier een call in zodat we samen de juiste optie bekijken. 

Wie is CityD-WES?

De CityD-WES Group beschikt over twee filialen (Brugge en Houthalen-Helchteren) en over een team van experts in diverse vakgebieden. Met twee ijzersterke merknamen, CityD en DataD, begeleiden we onder andere de toeristische sector bij hun projecten.

DataD, dynamic research and strategy zet in op (markt)onderzoek en strategieontwikkeling voor bedrijven en maatschappelijke organisaties in hun zoektocht naar herpositionering, marktkansen, haalbaarheid/potentieel of optimalisatie.CityD, dynamic city improvement staat voor strategisch onderzoek naar de wenselijkheid en haalbaarheid van stedelijke voorzieningen zoals detailhandel, toerisme, vrije tijd en wonen.


Meer info: https://cityd-wes.be

event
06/11/2020
Kris Van den Broeck
 

 

Meer updates

 

25-11-2020

Lancering Gault & Millau 2021 met Nederland als Gastland

We konden dit jaar onze smaakpapillen net wat minder verwennen maar het online alternatief ter lancering van de nieuwe Gault & Millau kon ons zeker bekoren. Het was een ideaal moment om de aftrap te geven van onze Culinair Nederland...

16-11-2020

Hongarije ondersteunen met hun marktontwikkeling

De komende weken en maanden zal KonsulTra de Dienst voor Toerisme van Hongarije ondersteunen met hun marktontwikkeling. Afgelopen zomer bleek België plots aan de top te staan als inkomende markt. Hét signaal voor de Hongaarse Dienst voor Toerisme om van...

15-11-2020

Een nieuwe identiteit en verhaallijnen voor het Scheldeland

Het Scheldeland is een regio in volle ontwikkeling. Er wordt volop geïnvesteerd in toerisme, recreatie en natuurontwikkeling. Het Scheldeland heeft dus zonder twijfel heel wat toeristisch en recreatief potentieel. Een ambitieus plan werd uitgewerkt voor de promotie van de regio....

17-06-2020

KonsulTra officiële vertegenwoordiger van Tenerife

Eigenlijk is het al sinds februari maar plots werden we heel snel en heel hard tot de orde van de dag geroepen. Heel de tijd hebben we nog niet de kans gehad om het officieel te maken. Maar bij deze....

14-06-2020

Ga deze zomer op Route du Bonheur

De afgelopen maanden hebben heel wat Belgen hun eigen regio herontdekt. We trokken al wandelend of fietsend doorheen de eigen streek en ontdekten onderweg lokale producten en leuke plekjes.  Deze zomer liggen er nieuwe kansen om Belgen op reis te laten...

 

Ontvang de nieuwsbrief van KonsulTra

Ben je graag als allereerste op de hoogte van de laatste toerismetrends? En wil je nooit meer een van onze activiteiten missen? Schrijf je in op de gratis nieuwsbrief.

Over KonsulTra

Breng reizigers uit de Benelux naar je toe

Konsultra op Facebook  Konsultra op Instagram

Contacteer ons.

KonsulTra BVBA
Pastorijweg 78
B-1790 Hekelgem
BE 0553.806.256
Tel: +32 468 17 28 46
info@konsultra.be

Geplande events

    Er zijn momenteel geen geplande events.

 

© 2021 Konsultra. GebruiksvoorwaardesPrivacy PolicyCookie Policy.
Website by Shtick.

Top