Het War Heritage Institute heeft een belangrijke missie. Het verleden blijven herinneren. En dat is belangrijk. België lag vaak op het kruispunt van historische conflicten en op tal van plekken kan je die dan ook herbeleven. Het WHI groepeert zes van deze sites: het Koninklijk Legermuseum (KLM) in Brussel, het Fort van Breendonk in Willebroek, de Dodengang in Diksmuide, de Commandobunker Kemmel in het Heuvelland, Bastogne Barracks in Bastenaken en Gunfire in Brasschaat.
Aangezien het blijven herinneren zo belangrijk is, gingen ze op zoek naar een partner om het WHI en de sites sterker te ontwikkelen, te positioneren en te promoten. Samen met CityD-WES en Arrowminded gaat KonsulTra aan de slag om de sites op een geloofwaardige manier in de markt te zetten.
In het verleden hebben we reeds op diverse andere projecten samengewerkt. Als complementaire partners hebben we reeds tal van vraagstukken behandeld rondom erfgoed (Flanders Heritage Venues – Toerisme Vlaanderen en herbestemming Brouwerij Verhaeghe) en cultuur en beleving (DIVA, Het Steen Antwerpen, ICC Gent en de Wintertuin/Ursulineninstituut). Maar ook citymarketing (referenties Hoogstraten en Zemst) en toeristische communicatie (NBTC Nederland, Westtoer, Tenerife, enz) hebben we in de vingers.
Samen zullen we de sites van het WHI – en overkoepelend het War Heritage Institute zelf – uitbouwen tot hét referentiepunt op vlak van geschiedenis en herinnering aan (internationale) conflicten op Belgisch grondgebied of waarbij Belgen in het buitenland betrokken waren. Zo zullen we ons steentje bijdragen bij het blijven herinneren van het verleden zodat we in de toekomst nooit nog dezelfde fouten maken.
Wens jij ook te zoeken naar de juiste manier om je bestemming of onderneming te positioneren? Ken je graag de mogelijkheden om extra beleving en storytelling in te bouwen tijdens het bezoek of in jouw communicatie? Wil je dat graag vertalen naar DNA, identeit en verhaallijnen? Aarzel dan niet om ons te contacteren.