Culinair Nederland, een nieuw reissegment voor de toekomst

Gastronomische vakanties en Nederland? Reken maar van wel. De tijd dat wat neerbuigend gesproken werd over culinair Nederland is al een tijdje voorbij. Met 110 sterrenrestaurants heb je er heel wat keukentalent. Ook Gault & Millau heeft ondertussen een uitgebreide gids met heel wat Haute-Cuisine in les Pays-Bas. Hoog tijd om dit in de verf te zetten onder de Belgische vakantiegangers. Het doel? Een nieuw reissegment creëren met focus op herhaalbezoek. 

Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen zal hiervoor nauw samenwerken met KonsulTra tijdens een campagne die tot begin 2021 zal lopen. Van onderzoek, over productontwikkeling tot het versterken van het imago en een uitgebreide communicatiecampagne. De komende 12 maanden wordt dit een speerpunt in de promotie van onze noorderburen in Vlaanderen. 

De elementen van deze campagne liggen alvast klaar om uitgerold te worden:

  • Onderzoek en dataverrijking
  • Productontwikkeling op niveau van het lokaal aanbod en op niveau van de Belgische reismarkt
  • Kennisdeling over de Belgische kwaliteitsreiziger met de Nederlandse vakantiemakers
  • Ontwikkelen van landingspagina’s, contentcreatie en een sociale mediastrategie
  • Traditionele PR met persreizen en persberichten maar ook een ruime samenwerking met bloggers
  • B2B en B2C nieuwsbrieven
  • Videoverhalen en een ruime online marketing campagne, van prospectie tot retargeting 

Centraal in dit alles is de samenwerking met Gault & Millau die in november 2020 de nieuwe Belgische gids zal voorstellen met Nederland als gastregio, inclusief alle troeven op culinair en toeristisch vlak. 

Het komende jaar zullen Belgische vakantiegangers stap voor stap ontwaken in een land van smaken. 

Posted in Geen onderdeel van een categorie | Reacties uitgeschakeld voor Culinair Nederland, een nieuw reissegment voor de toekomst

De Belgische reismarkt groeit

Verschillende studies bevestigen het. De Belgische reismarkt groeide de laatste 2 jaren. En als je de intenties bekijkt, dan ziet het er voor 2020 ook goed uit. Steeds meer Belgen gaan op vakantie. Die vakanties worden wel algemeen korter en vaker op het jaar gepland. Zo zie je vooral toenames tijdens de schoolvakantieperiodes. Even naar de zon in de herst- of kerstvakantie, een citytrip tijdens één van de lange weekends in het voorjaar, wintersport tijdens de krokusvakantie of een verre reis met Pasen. Het zijn maar enkele voorbeelden vanuit verschillende motivies van reisgedrag. 

Niet alle studies zijn éénduidig wanneer het komt op de juiste aantallen, maar de trend is overal gelijk. Voor Belgische gezinnen betekenen vakanties een waardevol deel van het leven. 

Onderzoek vakanties en reizen, Statbel

Het totaal aantal reizen van de Belgische bevolking steeg met 1,8 miljoen (10%) tussen 2017 en 2018. Het onderzoek van het Belgisch statistiekbureau concludeert dat Belgen in 2018 in totaal 20,5 miljoen reizen maakten van minstens één nacht. 12,5 miljoen reizen waren meer dan 4 nachten. In die gevallen was 5% van de reizen om beroepsredenen. Bij kortere reizen werden 11% van de reizen ondernomen voor het werk. 

Groeit zet zich door in 2019 

Op 8 januari presenteerde ABTO (de Belgische federatie van touroperators) de cijfers van hun reisonderzoek in samenwerking met het studiebureau GFK. Dat onderzoek bevraagt maandelijks 750 Belgen naar hun reisgedrag en geboekte vakanties. 

Tijdens de zomer van 2019 werden 14,3 miljoen vakanties ondernomen door Belgische consumenten. Dat is een groei van 9% ten opzichte van 2018. 

Ook in 2020 zullen we reizen. Dat blijkt uit een nieuwe studie van ABTO waarbij 4 keer per jaar gepeild zal worden naar de reisintenties voor de komende 12 maanden. 83% van de ondervraagden heeft alvast de intentie om op vakantie te gaan. Daarvan zullen er 42% het vliegtuig nemen, 37% de wagen, 7% de bus en 6% de trein.  

De 6% voor de trein lijkt nog niet veel, maar er zit wel een duidelijke groei in de markt. Een groeiend klimaatsbewustzijn en de komst van nieuwe initiatieven zoals de nachttrein naar Wenen zal de komende jaren ongetwijfeld reizen met de trein aan populairiteit laten winnen. 

Posted in Geen onderdeel van een categorie | Reacties uitgeschakeld voor De Belgische reismarkt groeit

Videoverhalen: Iedereen liefde voor de Kust

Sinds kort kan je aan de Kust, net als 10 bekende Vlamingen, jouw moment delen aan één van de grote fotoframes geplaatst in tien badsteden. Heel wat mensen koesteren immers mooie herinneringen aan hun vakanties aan zee. Stuk voor stuk mooie verhalen. Westtoer wilt met deze campagne dan ook iedereen aanzetten om die gekoesterde momenten te gaan delen. Houten frames werden geïnstalleerd, telkens voorzien met een quote van kustliefhebbers en mét een prachtig zicht op zee, strand of duinen. Daarvoor werd er een samenwerking aangegaan met bekende Vlamingen, elk met een bijzondere band met onze Belgische kust. 

KonsulTra zal de bijhorende verhalen brengen aan de hand van heel persoonlijke video’s. David Dehenauw, Ozark Henry, Christel Van Dyck, Kamagurka en Kurt Van Eeghem deelden zo alvast hun liefde voor de Kust. In het totaal zullen 10 videoverhalen van telkens 1 minuut je tonen hoe de zee over de seizoenen heen, zorgt voor de nodige vitamienen voor lichaam en geest. Een online marketingcampagne zal de liefde van de BV’s in 2020 tot bij de vakantiegangers brengen. 

Bekijk hier alvast het filmpje van David Dehenauw en zijn liefde voor Blankenberge

Posted in Geen onderdeel van een categorie | Reacties uitgeschakeld voor Videoverhalen: Iedereen liefde voor de Kust

Althoff Grandhotel Schloss Bensberg

Mogen we je even voorstellen aan een prachthotel? Een hotel die de meest vééleisende gasten zonder twijfel weet te overtuigen. Een hotel op een fantastische locatie met prachtig uitzicht over de baai van Keulen. Of het nu gaat om een zakenreis, een stedentrip naar Keulen of een wellness-weekend. Welkom in Althoff Grandhotel Schloss Bensberg!

Althoff Grandhotel Schloss Bensberg telt een totaal van 84 hotelkamers en 36 suites – volledig opnieuw ontworpen en bekroond met de Interior Design Award 2016. Ook is het driesterrenrestaurant Vendôme, met modern menu van chef-kok Joachim Wissler, een van de beste ter wereld en het nummer 1 restaurant van Duitsland. Daarnaast wordt het beste uit Italië geserveerd in de Trattoria Enoteca (gewaardeerd door echte wijnkenners) en kunt u op zondag ontspannen tijdens de champagne-brunch in restaurant Jan Wellem. Voor een ontspannen avond is er nog de klassieke Salvador Dalí Bar.

In het hotel bevindt zich ook een Spa van 1000m2 gebaseerd op de 4 elementen: vuur, water, lucht en aarde om een holistische balans te bieden voor lichaam geest en ziel. Het professionele beauty- en spa-team kan gasten adviseren over de juiste massage of schoonheidsbehandeling. Daarnaast kan er genoten worden van de saunazone, fitnessstudio met personal trainer, het zwembad met sterrenhemel en diverse verzorgingsproducten.

Op zoek naar een droombruiloft? Althoff Grandhotel Schloss Bensberg is de perfecte locatie voor evenementen. Er kan gebruik worden gemaakt van professioneel advies tijdens de planningsfase en de uitstekende service tijdens de uitvoering en verzorging van het evenement. Naast privé evenementen is er ook ruimte voor zakelijke evenementen en zijn er verschillende vergaderruimtes.

KonsulTra zal voortaan jouw aanspreekpunt zijn voor de Belgische reismarkt voor dit pareltje in Keulen. Ben je op zoek naar informatie? Ga je graag de samenwerking aan of wens je een offerte voor jouw klanten? Contacteer Kris Van den Broeck via kris@konsultra.be 

Posted in Geen onderdeel van een categorie | Reacties uitgeschakeld voor Althoff Grandhotel Schloss Bensberg

Videocampagne Brugse Ommeland op volle toeren

Rond Brugge zijn er tal van leuke plekjes en ideetjes voor korte vakanties. Wat dacht je van mini-trektochten, fietsen langs de polders, familievakanties op de boerderij, een roadtrip in het Tieltse of de natuur in je opnemen tijdens het bosbaden? De vakantiegids mini-vakanties in het Brugse Ommeland staat bol van de tips. 

KonsulTra en Westtoer gingen de samenwerking aan om deze mini-vakanties te promoten. Dankzij een slimme videocampagne inspireren we vakantiegangers, zorgen we voor kwaliteitsvolle bezoekers op de relevante online landingspagina’s en stimuleren we downloads van de gids.


5 videoverhalen

Aan de hand van enkele videoverhalen willen we mensen inspireren over korte vakanties in het Brugse Ommeland. Elk verhaal wordt gericht op een specifieke doelgroep. Zo ontstaan er 5 korte video’s die ingezet worden in een gerichte online marketingcampagne. 

Online promotie voor traffic en downloads

Samen met onze digitale partner Authority zetten we de filmpjes weg naar relevante doelgroepen. Zo prikkelen en inspireren we vakantiegangers in Vlaanderen. Na het bekijken van het filmpje sturen we ze naar diverse landingspagina’s waar de reizigers alle informatie kunnen terugvinden en waar ze de vakantiegids downloaden. Dankzij retargeting kunnen we dat nog verder maximaliseren. 

Mooie resultaten

In het voorjaar werden de eerste 3 filmpjes alvast verspreid met mooie resultaten. De targets qua views, kliks en downloads werden alvast gehaald!
 

Hier kan je alvast de eerste 3 filmpjes bekijken:

Mini-trektocht langs Velden en Meersen
Fietsen langs trage polderwegen
Het Brugse Ommeland voor mini-toeristen
Posted in Geen onderdeel van een categorie | Reacties uitgeschakeld voor Videocampagne Brugse Ommeland op volle toeren

De Tatra, het hart van Slovakije op de kaart zetten

De Tatra is voor de meesten onder ons nog een blinde vlek op de kaart. Maar de bestemming heeft alvast heel wat troeven. Een prachtige natuur, bergen boven de 2000m, uitgestrekte valleien, skistations die zich kunnen meten met geliefde bestemmingen in de Alpen, Unesco werelderfgoed, een levendige folklore en heel wat culturele toppers. Hier vind je het hart Slovakije gevormd door de Hoge Tatra en de Liptov regio. De laatste jaren werd er stevig geïnvesteerd in de toeristische infrastructuur. De Tatra is nu helemaal klaar om straks meer toeristen uit België en Nederland te ontvangen. Voor die ontwikkeling op de Belgische en Nederlandse reismarkt ging de regio de samenwerking aan met KonsulTra.

Samen hebben we een traject uitgestippeld waarbij we op een aantal fronten zullen werken aan de promotie van de bestemming richting de consument, de pers en de reisprofessionals.

Gerichte online marketing

Een Nederlandstalige website is alvast gelanceerd en wordt gepusht aan de hand van Facebook Ads, Google Display Bannering en Google Search Ads. Hiermee werken in een eerste fase aan awareness en gaan we erna verder richting conversie en traffic via retargeting.

www.reizennaartatras.be  en www.reizennaartatras.nl


Samenwerking met tour operators

Voor de ontwikkeling op de Belgische en Nederlandse reismarkt kiezen we verder ook voor een nauwe samenwerking met lokale tour operators. Samen kijken we naar productontwikkeling en mogelijkheden van co-marketing om de bestemming op de kaart te zetten. 

De media ontdekt de bestemming

De eerste persreizen zijn alvast achter de rug. Aan de hand van zorgvuldig geselecteerde persrelaties en bloggers krijgen we aandacht voor de bestemming in verschillende offline en online mediakanalen. Hiermee stimuleren we de algemene bekendheid van de Tatras. 

Wil je als bestemming of toerismebedrijf ook werken aan je promotie op de reismarkt? Contacteer ons.

Posted in Geen onderdeel van een categorie | Tagged , , , , , , , , , | Reacties uitgeschakeld voor De Tatra, het hart van Slovakije op de kaart zetten

KonsulTra lanceert Triptelling

Triptelling brengt inspiratie en videos over bestemmingen en toeristische producten en promoot ze online binnen de juiste doelgroepen. Geïnspireerd vanuit het vroegere Vlaanderen Vakantieland doet een reporter het verhaal. Benieuwd naar dit nieuwe project?

Als merk en bestemming wordt het steeds belangrijker om reizigers online te triggeren. Video speelt daarbij een steeds grotere rol. Daar wilt Triptelling op inspelen.

Hoe werkt het?

Wij denken mee over de juiste boodschappen in functie van de doelgroepen die je wilt bereiken. Die boodschappen verpakken we op een leuke en spontane manier in compacte videoverhalen. Maar het blijft niet bij produceren. Nadien zorgen we ervoor dat jouw videos meteen de mensen bereiken waar je naar op zoek bent.

Eerste videoproject Dordrecht

Als eerste project trokken we naar Dordrecht in Nederland. De campagne werd pas gelanceerd, maar het resultaat kan je hieronder alvast ontdekken. Het werd een serie van 5 videos, elk met hun thema. De serie videos wordt nu gepromoot via Facebook en Youtube. Een dag na de lancering werden al 15.000 kijkers bereikt.

Posted in Geen onderdeel van een categorie | Reacties uitgeschakeld voor KonsulTra lanceert Triptelling

50 videoverhalen met meer dan 8 miljoen kwalitatieve contacten

Dat video niet langer een trend is, dat moeten we je vast niet vertellen. 47% van de reizigers die een vakantie boeken, keken tijdens hun zoektocht op één of ander moment naar een video om zich te laten inspireren. Met Triptelling speelden we hier het afgelopen jaar op in en bereikten we online meer dan 8 miljoen kwalitatieve contacten. 

Tijdens het startjaar van Triptelling mochten we verschillende campagnes opzetten voor Vlaanderen, Nederland en Tenerife. Met videoverhalen zouden we gericht werken op bepaalde objectieven. Videos zijn immers ideaal om mensen andere facetten van een bestemming te laten ontdekken of bepaalde niches aan te spreken. 

Met Triptelling zorgen we voor online verhalen die we via korte videofragmenten tot bij de juiste doelgroepen brengen dankzij gerichten online marketing. Youtube, Facebook en Instagram werden ingeschakeld om zoveel mogelijk mensen te bereiken, hun interesse aan te wakkeren en hen online door te sturen naar de website met de meest relevante informatie. 

Wij brengen je een kort overzicht van enkele business cases. Allicht kunnen ze jou straks ook inspireren om in te zetten op videomarketing. 

30 favoriete plekjes in Vlaanderen

In het eigen land valt er nog veel te ontdekken. Met deze campagne wouden de Vlaamse Provincies doelbewust inzetten op het inspireren van de Vlamingen voor meerdaagse vakanties in eigen land. 

Gedurende bijna een jaar trok onze reporter Anne doorheen Vlaanderen. Telkens werd ze op sleeptouw genomen door een lokale ambassadeur die haar meenam naar zijn of haar favoriete plekje in Vlaanderen. 

De campagne werd gevoerd via de online kanalen van Logeren in Vlaanderen en Vlaanderen Vakantieland. Er werd bewust gewerkt op een doelgroep van hoger opgeleide 30-plussers die we via Youtube, Facebook en Instagram de videocontent zouden aanreiken. 

Stuk voor stuk, mooie verhalen. De hele campagne kunnen jullie terugvinden via het Youtube kanaal van Logeren in Vlaanderen.

De resultaten:

  • Meer dan 6 miljoen kwalitatieve views
  • Meer dan 600.000 full views of volledig uitgekeken filmpjes
  • Meer dan 200.000 clicks naar diverse websites

Het authentieke Deurle in Sint-Martens-Latem is de ideale uitvalsbasis voor jouw fietsweekend!

Triptelling presenteert het andere Tenerife

Tenerife is vooral gekend voor Playa de las Americas. Tegelijk heeft het een imago een bestemming te zijn die vooral in trek is bij oudere reizigers. De dienst voor toerisme wilt inderdaad inzetten op een verjonging van de reizigers uit België. Daarnaast wilt ze ook de authentieke kant van het eiland laten zien met ook het aanbod aan actieve vakanties. 

Triptelling creëerde 2 video’s die gericht werden weggezet naar een doelgroep van vakantiegangers tussen 25 en 45. Tegelijk werd de nieuwe Nederlandstalige website met deze campagne in de picture gesteld. 

De video’s kan je hier bekijken op de kanalen van Visit Tenerife:


De resultaten:

  • Meer dan 300.000 kwalitatieve views
  • Meer dan 76.000 full views of volledig uitgekeken filmpjes
  • Meer dan 5.000 clicks naar de website www.tenerife.nl 

Waarom Tenerife jouw ideale natuurbestemming is

Ook de andere campagnes voor Nederland waren heel succesvol. Zo werden in het totaal meer dan 900.000 full view gegenereerd met meer dan 235.000 clicks naar de websites van onze partners. 

Benieuwd naar alle resultaten en de manier van werken van Triptelling? Heb je graag nog meer info rond videomarketing in de reissector? Wil je sterke content maken en die als videoverhalen bij de juiste doelgroepen wegzetten? 

Aarzel dan niet om contact op te nemen met Kris Van den Broeck via kris@konsultra.be of 0468 17 28 46. 

We delen met plezier bijkomende informatie en bespreken graag de mogelijkheden tot het opzetten van een eigen Triptelling campagne. 

Posted in Geen onderdeel van een categorie | Reacties uitgeschakeld voor 50 videoverhalen met meer dan 8 miljoen kwalitatieve contacten

Ontvang de nieuwsbrief van KonsulTra

Ben je graag als allereerste op de hoogte van de laatste toerismetrends? En wil je nooit meer een van onze activiteiten missen? Schrijf je in op de gratis nieuwsbrief.

Over KonsulTra

Breng reizigers uit de Benelux naar je toe

Konsultra op Facebook  Konsultra op Instagram

Contacteer ons.

KonsulTra BVBA
Pastorijweg 78
B-1790 Hekelgem
BE 0553.806.256
Tel: +32 468 17 28 46
info@konsultra.be

Geplande events

    Er zijn momenteel geen geplande events.

 

© 2020 Konsultra. GebruiksvoorwaardesPrivacy PolicyCookie Policy.
Website by Shtick.

Top