Tijdens de lockdown herontdekten heel wat landgenoten het eigen land. Te voet of met de fiets trokken we de natuur in en zagen we opnieuw hoe mooi het in België wel kan zijn. We kwamen voorbij producenten van streekproducten en bezochten kleine centrumsteden. Volgens de verwachtingen zouden Belgische vakantiegangers in de zomermaanden ook meer in eigen land blijven. Een aantal Relais & Châteaux hotels besloten dan ook om de samenwerking aan te gaan en lanceerden een rondreis met overnachtingen in Brugge, Antwerpen, Lanaken en Rochefort. Een slimme manier van productontwikkeling en een mooi voorbeeld van samenwerking tussen logies.
De motivatie voor een vakantie komt niet alleen uit de keuze voor een logies. Hoe prachtig deze Relais & Châteaux hotels ook wel zijn. De totaalbeleving en de ervaringen of attracties in de streek bepalen je vakantiekeuze. Tijdens deze campagne gingen we daarom op zoek naar een goede balans tussen inspiratie over de bestemming en de troeven van de accommodaties. Een miniwebsite brengt zo de Route du Bonheur vanuit twee kanten: de hotels in de spotlights en de regio in de kijker.
Om tot boekingen te komen moet je mensen breed inspireren en stapsgewijs meenemen in hun oriëntatie. Vanuit de brede interesse kan je immers gerichter opvolgen en zachtjes aan duwen tot het boeken van een vakantie. Een sociale media campagne, email marketing en remarketing maakten dan ook deel uit van onze promotie van de Route du Bonheur.
Zoek je zelf nieuwe kansen voor productontwikkeling of wil je graag je eigen ideeën helpen uitvoeren? Contacteer ons. Wij denken graag met je mee.